dissabte, 24 de setembre del 2011

Benvingut a casa, Goku!








I és així com el 3XL va reunir les boles de drac per demanar un desig al Drac Sheron: fer tornar en Goku a casa, a TV3.


Després de 10 anys de sequera, després d'anys d'insistir al Saló del Manga, als blogs, als fotologs, als grups del Facebook nostàlgics de Bola de Drac (en català), els senyors de TV3 s'ho han currat i ens han portat de nou la sèrie que ens va marcar la infància a tota una generació. MIL GRÀCIES! Segurament aquest és un dels milers de blogs que aquesta setmana ha agraït la tornada d'aquesta sèrie llegendària per Catalunya.



Abans que res, m'agradaria CRITICAR, la quantitat de gent ignorant que he vist per internet que al saber que s'emetia la sèrie Bola de Drac Z Kai, va començar a queixar-se a tort i a dret. Que ja sabem que internet és una porta oberta a la llibertat d'expressió, que ja sabem que no hi ha cap filtre de comentaris ni cap censura a internet... però CANSA molt que la gent NO S'INFORMI abans de queixar-se. Si t'acabes d'assabentar que fan Bola de Drac Z Kai, agafes l'internet i busques informació. I potser trobaràs vídeos on representants del 3XL expliquen el perquè de tot plegat. O potser també, POTSER EH, trobaràs que primer faran Bola de Drac Z Kai i després ho començaran des del principi (Bola de Drac, Z i GT). M'ha agradat que la gent no critiqués el canvi d'algunes veus del doblatge de la Kai (ara es veu que tothom és un entès en doblatge), perquè ja s'havien informat abans que alguns dels actors de doblatge ja no són entre nosaltres.


Ara que segueixo la sèrie a través del youtube (gràcies Debo, Vázquez i GutiflowDBZK) —ja que tal com van explicar a través del 3XL, la sèrie no es pot seguir a través de la pàgina del 3XL a causa d'un geoblocatge que vaig suposar que tenen les sèries de producció estrangera, com aquesta— me n'adono quequan era petita no tenia puta idea del que estava veient. M'explicaré. Crec que aquesta sèrie em va marcarel període la meva vida entre els 4-10 anys (mooolt aproximadament). I recordem que la sèrie l'anavenrepetint a tort i a dret, els dies de cada dia, els caps de setmana... Quan ets petit, entens les coses d'una altra manera. Vaja, és que jo no entenia ni la cançó del principi de Bola de Drac Z, jo quan era petita entenia "el món pot ser només una PRUNA"... que val, potser no li veieu el sentit, però com que el volien destruir i tal, doncs jo ja li donava sentit a la frase. El que vull dir és que jo no recordava el fil argumental, entenia que el Goku i els seus amics eren bons i el Vegeta era dolent al principi i després es feia bo, igual que l'A-18, jo no tenia ni idea que el Raditz venia i després el Goku es moria i el Cor Petit es quedava el Son Gohan (per favor, que algú el faci callar JA) i tot plegat, no. Ara estic vivint Bola de Drac de nou, d'una manera diferent.

Crec que la gent té una idea una mica equivocada del retorn de Bola de Drac. No tornarem a viure les mateixes sensacions ni ens provocarà el mateix tornar a veure la sèrie, bàsicament perquè érem 20 o 10 anys més joves, ens faltaven moltes experiències per viure, moltes coses per veure, moltes altres sèries per descobrir, però tot i així, sóc la primera en celebrar el seu retorn. Perquè el món està en constant moviment, evoluciona, es mou, però en Goku, malgrat ser d'un altre planeta i viatjar a Nàmec de tant en tant, ens fa sentir com a casa, com a Catalunya, cosa que molt poques sèries (i sobretot de les actuals, de les que s'emeten a tot el món) han aconseguit.

Però let's be honest. Avui m'he proposat, mentre veia el 2n i el 3r capítol de la sèrie, fer una prova de memòria i pensar en tot el que m'evoca pensar en Bola de Drac. No se'm passen pel cap ni imatges de jugar a Bola de Drac a l'escola, ni de calcar imatges amb un full a la tele, ni de com vaig aprendre els valors de l'amistat, la família i l'abecedari amb el Goku, tal com he vist que molta gent deia per internet. Em sap greu, Bola de Drac no em va ensenyar res de tot això, és més, crec que, tal com molt bé algú va apuntar pel Facebook, va fer un GRAN AVANÇ en la immersió lingüística i en l'estabilització i acceptació del català (en fi, evidentment, forma part del projecte de TV3 que en part tenia aquest objectiu al començament). Durant aquests 10 anys de sequera de Bola de Drac tampoc no m'emocionava al sentir noms com Bulma, Krilin, Goku o Vegeta... no tenia ni idea de si tornarien algun dia, però sempre els he portat dins meu. A mi Bola de Drac no m'evoca totes aquestes collonades òbvies i de sentimentalisme fàcil i barat que la gent escriu en general, cada persona és un món, i aquí us explicaré el meu.

Per posar un marc de referència: Bola de Drac (i la Z, la GT no me la vaig mirar, HO ADMETO xDDD) es va començar a emetre quan tenia... 4, 5 anys? La Z imagino que la feien, no sé, quan en tenia 7 o 8 o 9 o potser una mica més. No sé, a més, les anaven repetint i ja no sabies ni per què lluitaven. Avui mentre veia els primers capítols de Bola de Drac Z Kai he recordat el maldecap i la veu de pito d'en Son Gohan que durant no sé quants capítols no deixa de ploriquejar. Vénen ganes de fotre-li una hòstia, seriously. I per dintre penses: com pot ser que aquest nen sigui fill del Son Goku? També m'ha vingut al cap veure els combats al planeta Nàmec amb ma mare mentre dinàvem abans d'anar a l'escola quan encara vivíem al carrer Olzinelles. I del canvi de veu d'un capítol a un personatge d'un de l'exèrcit del Freezer, un amb els cabells vermells. Que jo un dia em vaig quedar: si ahir tenia una veu diferent, ens estan enganyant... I el carnaval de 4t o 5è de primària que dos nois de la classe (si llegiu això, que no crec, no patiu que guardaré el vostre anonimat) es van disfressar de Son Goku: un amb els cabells negres i un amb els cabells grocs, de súper guerrer. I que el profe els va dir: Mira, Son Goku alcachofa i Son Goku de verano o alguna cosa així, bastant èpic. També he de confessar que el Cèl·lula em feia por i que quan arribava l'època del Cèl·lula no podia veure Bola de Drac. Em feia por veure com xuclava les persones, em feia angúnia, potser perquè ho feia amb una punxa que em recorda a les agulles (que tampoc no em fan gaire gràcia). També em feia por al principi, quan el Goku es convertia en goril·la, quin malson, no m'agradava aquella part. En fi, que tinc un trauma amb la temporada del Cèl·lula. També em feia por al principi, quan el Goku es convertia en goril·la, quin malson, no m'agradava aquella part. Que m'encantava la Bulma (al principi) i l'A-18 i de gran volia ser com elles i el Krilin era el millor noi del món. També recordo l'estat de confusió que devíem arribar tots quan el Goku de petit es troba amb l'Arale, que tots vèiem amb el Club Súper 3. Dues sèries que per nosaltres no tenien cap mena de connexió, dos amics que no es coneixen de res, de cop i volta veiem que també es coneixen. És un capítol molt entranyable.

També recordo moooolt vagament de fons discussions d'Associacions de pares que es queixaven que Bola de Drac era massa violent per emetre-ho en horari infantil i per això ho van passar a la nit. I de l'època que ho feien a la nit, que encara vivia al carrer Olzinelles, recordo en concret una nit, sentir el combat del Monstre Bu que converteix la Xixi en Xocolata, pot ser? Segurament m'equivoqui perquè tot això no ho vaig veure, ho sentia des de la meva habitació, que estava al costat del menjador i tenia la tele just al costat i mons pares ho miraven, però jo ja havia d'anar a dormir perquè l'endemà anava a escola. Des d'aquí me n'alegro de poder dir als pares de les associacions en contra de Bola de Drac (i del Shin Chan), que en Goku ha tornat i per la porta gran. I que si el seu fill té problemes amb la violència, potser que comencem en pensar què hem fet malament enlloc de queixar-se d'una sèrie de televisió que a més veu molta gent. Que hi ha gent que del problema del seu fill en fa el problema de la resta del món. Jo vaig veure Bola de Drac i no tinc cap trauma ni tinc tendències violentes. I ja sé que molts psicòlegs diran que aquests arguments són molt demagògics, però també van voler prohibir el Shin Chan, per favor! Hi ha coses que mai no entendré.

Pels que diuen que Bola de Drac Kai no ha canviat de l'original, he trobat dues imatges que ho il·lustren prou bé, encara que només són de la presentació de la sèrie:

Bola de Drac Z (original)
Bola de Drac Z Kai


He intentat agafar la mateixa escena per apreciar les diferències. Què li han fet al Krilin i al Cor Petit? :S

A veure com reacciona la gent i, sobretot, les noves generacions davant del fenomen Son Goku.

Adéu amics, HA! xDDD


Jajaja m'encanta aquesta cançó! Estic protegit per les estrelles! 

2 comentaris:

  1. ttsss!! Menys amb en Son Gohan que és el meu favorit!!

    ResponElimina
  2. ufff ho sento pero no m'ho he pogut llegir tot xD

    Tulipa.

    ResponElimina