divendres, 24 de desembre del 2010

Feliç vigília de Nadal senyors d'Iberia, British Airways i Heathrow.

Ja som 24 de desembre, tot i que al meu barri (Whitechapel) ningú no ho diria, no hi ha ni llums de  Nadal, ni nadales, ni pare Noëls repartint caramels pel carrer. Però és igual, avui al matí el Sainsbury's anava carregat de cançons ensucrades i alegres i "let it snow, all I want for Christmas, last Christmas I gave you my heart...".

I mentre el món gira i els senyors d'Iberia, British Airways i Heathrow aquesta nit soparan gall d'indi amb les seves famílies i riuran i s'emborratxaran i faran el ridícul davant de la sogra, molta gent (jo mateixa, per exemple) es quedarà sense veure la seva, de família, per culpa de la incompetència dels de Heathrow, bàsicament. Pobres d'ells que després s'atreveixin a dir que són "el millor aeroport d'Europa"! Ho serà per la cua, sinó de què.

La història, més enllà dels telenotícies, va anar així:

El cap de setmana del 18-19 de desembre, va nevar molt fort a Londres. Els aeroports més afectats van ser els de Heathrow i Gatwick. "Oh! No tenim descongelant! Mare meva, és que mira que és estrany que nevi a Londres AL DESEMBRE, on sempre fa una xafogor i un sol...". I això no només va passar als aeroports, sinó també als trens, a l'Eurostar... El fet és que si observem d'altres països del món com Canadà, allà nevi o faci fred, els avions surten igualment.

Dilluns 20 de desembre, jo encara tenia l'esperança que el meu vol sortiria a l'hora prevista, a les 19.15. Al web d'AENA deia que el vol estava cancel·lat, però al web d'IBERIA, deia que tot anava bé... així que em vaig acomiadar de tothom, vaig anar cap a Heathrow amb el metro, arribo a l'aeroport i fora de la terminal 3, hi havia un munt de gent fent cua per entrar a les diverses portes: A, B, C, D, E, F... cada porta tenia una mitjana de 50 persones fent cua. Em vaig posar a la cua de la C (no sé per què, però em sonava que em tocava allà) i quan em va tocar el torn, un home em va dir que com que el meu vol estava cancel·lat, que fes mitja cua i que truqués a la meva aerolínia. Però els meus mòbils (anglès i espanyol), no em deixaven trucar al 902 d'IBERIA. Em vaig començar a posar nerviosa i a desesperar-me i vaig tornar a fer cua. Aquest cop, em va tocar una noia i li vaig cardar bronca:
 -No pots passar a dins, truca a la teva aerolínia.
-No puc trucar, no em deixa trucar, el mòbil.
-Ah, no sé, però no et puc deixar passar.
-I què representa que he de fer, ara?
-Vés cap a casa.
-A casa? Jo perquè en tinc, però i si no en tingués, què?
-Hauries de reclamar-li a la teva aerolínia.
-Si no em deixes passar no puc fer-ho perquè no puc parlar amb ells pel mòbil.
-Em sap greu, no et puc deixar passar.
Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck!
Vaig fer mitja volta i vaig tornar cap a casa. Què havia de fer? Quedar-me fora de la terminal passant fred? Mirava al meu voltant i veia un munt de gent plorant, però la gran majoria anaven amb la parella o amb la família i jo estava allà més sola que la una, així que vaig decidir tornar a casa on com a mínim estaria amb els meus companys de pis.

Aquí teniu un resum que vaig veure per les notícies el dia següent perquè us feu una idea del caos que es va muntar a Londres...

A l'arribar a casa va resultar que no teníem ni calefacció, ni aigua calenta ni llum a les habitacions (però sí que teníem electricitat), però aquest tema ja l'hem resolt.

Gràcies a la meva mare que va trucar a Iberia el mateix 20 de desembre tinc un vol pel 26 de desembre. El que està clar, però, és que quan torni a Barcelona els penso muntar el pollo de la vida i penso fer que em tornin els diners del taxi que m'hauré de gastar el 25 per anar a l'aeroport. Perquè senyors d'IBERIA-BRITISH AIRWAYS i HEATHROW: EL 25 DE DESEMBRE EL TRANSPORT PÚBLIC NO FUNCIONA A LONDRES, i EL 26, COMENÇA A LES 8 DEL MATÍ. Així que ja veurem què faig demà... em sembla que aniré a agafar el Heathrow Express a les 7 de la tarda i m'esperaré unes quantes-bastantes hores a Heathrow. Ja em compraré algun totxo de llibre per passar l'estona (perquè recordem que una nit vaig perdre l'iPod, però va ser culpa meva i només meva), i els tres llibres que em vaig emportar de Barcelona ja me'ls vaig polir fa dies...

Durant aquests dies he parlat amb els d'IBERIA i Cheapandgo (el web des d'on vaig reservar els bitllets), i els d'IBERIA se'm van treure de sobre dient que les despeses extres com l'allotjament i els taxis, anaven a càrrec de British Airways.

Aquesta desafortunada experiència farà que quan torni a Barcelona valori cent vegades més la família, els amics, els dinars familiars... i aprofitaré cada segon i cada racó de Barcelona com mai abans.

Em sap greu, avui no tinc gaire temps: en Borja, en Tam i jo ara anem a casa d'un amic d'en Borja, a All Saints, a celebrar la vigília de Nadal. No sé què hagués fet sense ells, la veritat, els dec moltíssim.

Demà ja acabaré de retocar l'entrada, però de moment m'agradaria desitjar Bon Nadal a la meva mare, al meu pare, als meus avis, a la resta de la meva família i a tots els amics que m'heu fet costat durant tot aquest temps i des de sempre :)

Espero que passeu una molt bona nit i que guardeu forces i energies per quan vingui el 26!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada